vrijdag 1 september 2017

Het afscheid nadert.......5





Gisteren en vandaag de hele dag spullen ingepakt voor de opslag, voor het vakantiehuisje en voor de kringloop.
De dozen bestemd voor de kringloop brengen we direct weg, zodat we er niet weer in kunnen gaan rommelen.

Maandag gaan we verder.
Dan gaan onder anderen de blauwe bordjes in de doos.
Over mijn blauwe bordjes schreef ik al eerder.

Zie hier


Ze hangen nu een jaar in mijn ouderlijk huis aan de muur.


De ontbijtbordjes zijn van mijn grootouders geweest en de schoteltjes zonder kopje zijn van van mijn moeder geweest.
Ik zag bij de vorige verhuizing al hoe vernuftigd één schoteltje was "ingeframed".
De bordjes en schoteltjes hebben aan de achterkant een gekocht ijzeren frame/rekje.

Hieronder twee bordjes.




Hieronder een schoteltje.




En hieronder het schoteltje wat ik jullie graag wil laten zien.



Ik laat de achterkant van beide schoteltjes zien



Het linker schoteltje is ingeframed met vliegertouw en een "haakje " (van haakje en oogje)
Een prachtige, huishoudelijke, creatieve oplossing van mijn moeder.

Hier nog iets duidelijker.



Ik dacht even, bewaar ik die schoteltjes nog?
Ja, natuurlijk bewaar ik ze!
Maandag gaan ze in de verhuisdoos en ergens in het voorjaar hoop ik ze weer uit te pakken.



3 opmerkingen:

  1. Goed inpakken, je mooie bordjes. Ze zijn vol herinneringen.
    Geweldig dat ophangsysteem met haakjes en een touwtje.
    Ik heb het al eens eerder gezien, in het museum waar ik werkte.
    Ik heb er toen een foto van gemaakt. Ik vond het handig, en wilde het idee bewaren. Voor als ik hier thuis eens een bordje wilde ophangen.
    Veel succes met inpakken. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie borden!! Die klemmen koop je gewoon bij Blokker hoor.

    BeantwoordenVerwijderen