woensdag 30 december 2020

Onze laatste kerstboom

 Verschillende jaren hadden we geen kerstboom, vakantiehuisje, huis vol met kinderen en kleinkinderen. 

Maar dit jaar kozen we voor een kerstboom. Meestal plaats ik de boom 23 december en gaat ie 28 of 29 december weer de deur uit. 

Maar dit jaar ging het anders:

We plaatsten de boom op 23 december in de middag. 's avonds voelde ik me ziek en moest veel proesten en hoesten.

( Hè, hoe zit dat nu met die corona? Net hersteld van de tweede keer corona, net drie weken geleden) 

Ik sukkelde door, een test kon niet, vanwege een test 4 weken eerder. 

En toen viel het kwartje: kerstboomallergie! Om 23.00 uur op eerste kerstdag ging de kerstboom naar buiten. En langzaamaan knapte ik op. 

Voor ons dus geen kerstboom meer binnen in de toekomst. 


Daar staat ie...... 

Van mijn dochter kreeg ik een prachtig kado op mijn verjaardag. 

Vaasjes van Heinen Delfts Blauw. Dit instagramaccount kwam regelmatig langs zweven en opeens kreeg ik 3 van deze prachtige vaasjes. De ontwerper/ maker woont in Arnhem, net als mijn dochter. 





En van mijn schoondochter kreeg ik heerlijke Groningse Koolzaadzeep. 

We kenden deze zeep sinds onze Groningse zomervakantie. Het ruikt heerlijk naar velden vol koolzaad. In deze tijd is zeep altijd welkom en zeker als het heerlijk ruikt!! 





Ook in de kast ligt een stukje heerlijk geurende zeep. 

Morgen hopen we traditiegetrouw weer een mooie Oudejaarsdag wandeling te maken. We zochten vanwege het vuurwerk altijd de bossen op. Dat hoeft nu niet persé, maar ws gaat dat toch wel gebeuren. 

Goede jaarwisseling en een gezond 2021 gewenst! 






1 opmerking:

  1. mooie vaasjes heb je gekregen. Ik ken het merk niet maar vind ze prachtig. Temeer daar ik ook een kast heb met veel blauw serviesgoed. Zal het eens fotograferen. En die heerlijke zeep. Ook nog nooit van gehoord. Onthouden maar. Dat je al twee keer corona hebt gehad. Gelukkig alles wel goed doorstaan. Geluk gehad en dat wens ik je ook voor 2021.

    BeantwoordenVerwijderen