maandag 27 maart 2023

Twee mooie boeken



Als er in de krant of in de Elisabethbode ( of iemand tipt mij) een nieuw boek wordt aangeprezen bestel ik het meestal bij de bibliotheek. Soms moet ik een poosje wachten en wordt ik opeens verrast door een melding dat het boek klaar ligt. Soms ligt het boek de volgende dag al klaar. Afgelopen week lag het boek: Dochters van Kiev klaar. Geschreven door Erin Litteken. Drie generaties vrouwen vertellen het verhaal van Oekraïne. Uitgegeven in 2022, dus nu juist heel actueel. Het verhaal over de Holodomor wordt verteld. Dit is het uitmoorden van de Oekraïnse bevolkung door verhongering door Stalin.



 















Een aangrijpend boek over een vrij onbekende geschiedenis. En nu ga ik beginnen in: De omwenteling van Susanne Jansen, de schrijfster van het Pauperparadijs. Ook een boek wat in 2022 is uitgegeven.










Heerlijk opgekruld in een stoel met een glas thee en een boek.

1 opmerking: