maandag 12 augustus 2024

Paleis op de Dam, Amsterdam

Vorige week ging ik met 2 oud-collega's een dagje uit. De bedoeling was om naar Amersfoort te gaan. Dit zou lastig worden met het OV. Niet alle treinen gingen richting Amersfoort ivm werkzaamheden. Daar kwamen we de avond er voor achter. Om 23.00 uur besloten om naar Amsterdam te gaan. Ook dat was een reis met hindernissen, maar om 11.00 uur troffen we elkaar op Centraal Station Amsterdam. We waren alledrie heel vroeg opgestaan, dus we begonnen met koffie!!! We besloten om het paleis op de Dam te bezoeken. Nou dat was de moeite waard. prachtig! We konden naar binnen met de museumkaart. Dat was een meevaller. ik laat wat foto's zien van het interieur: De prachtige bugerzaal, zitkamer van de koning, slaapvertrekken voor staatsgasten en nog veel meer mooi's.
We raakten elkaar al snel kwijt. Ieder van ons keek in haar eigen tempo, maar we genoten alledrie enorm. Tenslotte komt hier de grote Keizerskroon! By the way, Keizer is mijn achternaam.
Daarna lunchten we in de Bijenkorf, dronken we een glas wijn op het Rembrandplein en aten we een frietje bij Smullers op het station. Om 22.00 uur was ik weer thuis. Het was een heerlijke, gezellige dag en we haalden weer veel herinneringen op aan onze opleiding in Zwolle in 1969!!! Maar wat me opviel: Het was erg druk in de treinen, alle trappen zaten vol. Kinderen, 3,4 jaar oud zaten echter op een stoel naast opa, pubers zaten op een stoel, jonge dames op weg naar Ibiza zaten op een stoel, en ik??? Ik stond ongeveer de hele reis heen en terug! Ja..... we leven in het nu!

1 opmerking:

  1. Dit uitstapje was een mooi alternatief. Jammer dat het met de treinen niet zo soepel gaat. Ik bekijk het nu heerlijk vanaf mijn stoel. Bedankt voor het meenemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen