woensdag 18 september 2024

Uitjes in september

1 september jl was weer het bloemencorso in Zundert. We zijn er al dikwijls geweest en dachten dat dat nu een gepasseerd station was. Onze zoon, schoondochter en hun 2 kinderen uit Breda gingen er naar toe en vroegen: Jullie gaan toch ook? Nou, toen gingen we natuurlijk!!! We konden niet naar het PKN van Gogh kerkje, zoals voorheen, want er was geen dienst ivm parkeren. Het hele dorp is nl CORSO. Wel gingen we op tijd van huis, 2 uur rijden, en kwamen op tijd in Zundert. Natuurlijk liepen we over de begraafplaats waar veel familieleden van mij zijn begraven. oa mijn oma, op 31 jarige leeftijd overleden. Zie mijn Zundert/Honcooplogjes.
We zaten dit keer niet op de tribunes maar langs de kant van de weg. Het was erg warm en de kinderen konden zo wat heen en weer lopen.
Hieronder wat plaatjes van onderaf genomen.
We hebben ondanks de hitte weer genoten! Wie weet volgend jaar??? Afgelopen zaterdag waren we te gast in Huize Kolthoorn in Heerde en mochten we een gedeelte van de woning bezoeken. Oa de hal, woonkamer en het atelier van de bekende schilder Jan Kleintjes en zijn vrouw Hedwig Kleintjes - van Osselen. Binnen mocht niet gefotogrageerd worden, maar buiten prima. De eigenaar van de woning Jurn Buisman vertelde het interessante verhaal over het echtpaar Kleintjes.
We sloten de prachtige middag af in stijl met thee en koffie de schapenschuur.
Afgelopen zondag gingen we weer naar Onderdendam, waar we ons zo thuis voelen, en maakten we weer een prachtige wandeling met zoon en schoondochter rondom ODDD.
We liepen nog 2 dagen het Pieterpad, zie mijn andere blog: Arie en Henny lopen het Pieterpad. Nu even rust, ik heb nieuwe wandelschoenen gekocht en ik heb blaar op blaar!!! Nooit eerder in mijn leven last van gehad. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten