donderdag 12 september 2013

Amsterdam / Alle-dag-kerk / De muntenman

Guldens

We vonden op kantoor nog een envelop met bijna  200,00 gulden.
Het is nog in te wisselen bij de Nederlandse Bank tot eind 2013.
Maar......... in Amsterdam en omgeving staan bij de supermarkten melkbussen.
Hierin worden guldens, kwartjes, tientjes en buitenlandse munten verzameld.
De Muntenman  komt de bussen regelmatig legen en de opbrengst is voor "het goede doel".
Dat sprak ons wel aan, dus op naar Amsterdam.

In Zwolle met de trein naar Amsterdam via Kampen, Dronten, Lelystad, alle Almere 's en Weesp.
Kijkend naar buiten miste ik de achtertuintjes die je altijd ziet van uit de trein.
Wel krijg je een mooi beeld van de polder.

In Amsterdam liep ik de Kalverstraat in en kwam terecht op het Begijnhof.
Hier waren we ook toen we het Zuiderzeepad afrondden.
Ik liep de Engels Hervormde Kerk binnen en de woensdagse middagdienst begon gelijk.
Wat een treffer.
Een prachtig moment in het drukke Amsterdam.





















Daarna op zoek naar het Ecoplaza op het Waterlooplein.
Hier kon ik mijn geld kwijt.
De envelop paste niet door de gleuf van de melkbus.
Dus moest ik alle munten en briefjes er één voor één in doen.
Zo had ik nog één maal ons oude geld in mijn handen.

Daarna een wandeling gemaakt door het prachtig, zonnig Amsterdam.
Op het Museumplein lekker geluncht
Het was te laat voor een museumbezoek.
Dat doe ik graag een andere keer.

.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten