zondag 3 november 2013

Knielen op een bed violen.

Knielen op een bed violen.



In 2005 heb ik dit indrukwekkende boek gelezen.
Jaren door voor had ik al "De overkant van de rivier" gelezen, zie mijn blog.

Zoals bekend waren we deze zomer in De Steeg en fietsten we veel door Velp.
Nooit aan gedacht, dat ik door Velp zou fietsen.
Maar het begon te kriebelen: Hier woonde toch Jan Siebelink?
We gingen op zoek naar de Bergweg, en die was zo gevonden.
Mede dank zij de website van Jan Siebelink met  zijn tekening van de kwekerij was de Bergweg snel te vinden.

Als je klikt op de tekening zie je foto's van de familie Siebelink en de kwekerij.
Zo wordt het wel erg echt allemaal.
Via een andere kant was ook, de nu verlopen sporthal, nog te traceren. (Dit wordt in het boek beschreven.) 
Die durfde ik niet te fotograferen vanwege privacy van de omwonenden.

Voor meer informatie over de kwekerij klik hier.

Wel heb ik het huis en het naastgelegen kerkhof gefotografeerd.
Gek idee, dat door een gat in de heg, de zwarte mannen de kwekerij in kwamen.

Maar................. in mijn bestand zijn helaas de foto's van het huis Bergweg 17 en van de begraafplaats niet te vinden. Waarschijnlijk van het toestel gedeleat. In die dagen werd ook onze langverwachte kleinzoon geboren.
Even niet goed opgelet denk ik.
Misschien kom ik er nog eens weer.
In elk geval voor mij een bijzondere dag in Velp.

Het boek "Knielen op een bed violen" ben ik na de vakantie nog eens weer gaan lezen.
Nog steeds mooi, maar minder verpletterend dan de eerste keer.




2 opmerkingen:

  1. Ik moet nog steeds de laatste bladzijden lezen. Zijn vader ligt bij mij al een goed jaar op het sterfbed. Daarna ook maar eens naar Velp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met de laatste bladzijde's en het zoeken van De Bergweg in Velp.

    BeantwoordenVerwijderen