maandag 5 mei 2014

Vervolg middag Rotterdam

Ruim twee weken geleden waren we een middag in Rotterdam.
We bekeken het nieuwe stationsgebouw en maakten een wandeling door Rotterdam.
Zie vorig blog over Rotterdam.

We liepen  onder anderen langs het kantoor waar A. vroeger werkte in de theehandel.
In het kantoor was toen de firma Van Rees, Burcksen en Bosman's  gevestigd.
Het pand staat aan de Westersingel vlak bij het Museum Boymans en Beuningen.
Dit museum  hopen we een volgende keer te bezoeken.






suikerzakje, op internet gevonden


Ook liepen we over de Kruiskade en kwamen we langs een park wat nog vrij nieuw was.
In het park stond een beeld van "de Reus van Rotterdam" , Rigardus Rijnhout.



Rigardus Rijnhout





 
 
Ik had nooit van hem gehoord, maar A. kende het verhaal van deze grote man.
Wat moet het leven ingewikkeld voor hem zijn geweest.
Met dit log wil ik mijn respect voor hem tonen.

Voor meer informatie klik hier .
En onderstaand filmpje vond ik op you tube.

 
 
En hier onder is een prachtige film In Loving Memory te zien.
Ik kan hem niet anders dan op deze manier op mijn blog zetten.
De moeite waard.
 
 
 
Daarna wandelden we verder.
A. haalde allerlei herinneringen op en wist nog precies de weg.
Op een bankje bij de Laurenskerk zaten we even te genieten in de zon.
En daarna kwamen we bij de Delftsche Poort.


 
Laurenskerk

 

Delftsche Poort

Om half zeven kwamen we bij H. en I. en daar werden we verrast met een heerlijke kaasfondue.

 
Het was een leuke dag met een blik in het verleden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Henny,
    Wat een bijzonder verhaal van die enorm lange man. Dat verhaal kende ik helemaal niet, was dus heel leuk om over hem te lezen...
    Mooie stadswandeling hebben jullie gemaakt, zo fijn met je eigen gids bij je.
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een interessante wandeling hebben jullie gemaakt. Het verhaal van de reus van Rotterdam ken ik. Rotterdam is een bijzondere stad met de moderne architectuur. Hoewel we dichtbij wonen, komen we er niet vaak. Voor een mooie tentoonstelling gaan we er wel heen. Op ons eiland hebben we alles wat we nodig hebben; ruimte en rust.... Ik heb het nieuwe station dan ook nog niet gezien.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen