woensdag 4 juni 2014

Maarten van Rossumpad, Ommen - Dalfsen




We hebben besloten om het Maarten van Rossumpad te gaan lopen.
Enkele delen hier van hebben we in het verleden al gelopen, want we hebben het boekje al heel lang in huis.
Het pad loopt van Den Bosch naar Ommen en is 322 kilometer lang.
Het stuk Vaassen - Hattem hebben we al gelopen in 2004 en een gedeelte bij Arnhem in 2012.
In mijn boekje heb ik de data genoteerd.
Wij lopen het pad van Ommen naar Den Bosch, dus omgekeerd.
We vinden het heerlijk om met een lange afstandspad bezig te zijn.
Van te voren beslissen we wanneer we gaan en regen of geen regen we trekken er op uit.
Hebben we zomaar één of ander wandelplannetje, dan gooit het weer of onze stemming soms roet in het eten.
Maar bij een lange afstandswandeling gebeurt ons dat nooit.
We pakken onze tassen dan de avond van te voren al in of leggen alles klaar.


Informatie over Maarten van Rossum vind je hier

Nee, niet die Maarten van Rossum die we kennen van de tv.

Onze vakantie was onverwacht wat korter en we besloten om vanuit ons huis twee dagen te besteden aan het Maarten van Rossumpad.
We reisden naar Dalfsen en namen daar de trein naar Ommen.
In Dalfsen is het stationsgebouw omgetoverd tot een prachtig restaurant.
Zeker een bezoekje waard.
Er is veel parkeerruimte bij het station en we zagen dat ook veel fietsers van start gingen bij het station in Dalfsen.

In Ommen begonnen we aan onze nieuwe wandeling.
Het was wat regenachtig.
In Ommen liep de route eerst grotendeels door het bos en daarna kwamen we door het mooie dorp Vilsteren.
Bij restaurant "De Klomp" heerlijk koffie gedronken en daarna verder richting Dalfsen.
In Hessum maakte de route een omweg over een landweggetje wat erg de moeite waard was.
Het paadje was erg nat en glibberig.
In die dagen was de Vecht in het nieuws vanwege het hoge en vele water.
Dat hebben we gezien en ervaren.
Eénmaal hebben we het pad iets veranderd, omdat we anders tot de enkels in het water zouden lopen.

Kerk Vilsteren






Tussen Ommen en Dalfsen zijn ontzettend veel uitgezette wandelingen, maar deze gaat door het water
Vierstammige boom

Vingerhoedskruid langs het natte, mooie paadje in Hessum




In Hessum trof ik een informatie bord met daarop een foto van de oude school.
Ik nam maar vast een foto voor als ik langs de school zou lopen, maar daar liep de route helaas niet langs.

Vlak voor Dalfsen




















Aangekomen in Dalfsen dachten we in het mooie stationsgebouw nog even iets  te drinken, maar het restaurant was helemaal vol!
Toen maar naar huis gegaan na een heerlijke wandeldag.
We liepen zo'n 20 kilometer.

Volgende keer Dalfsen - Zwolle.
 

4 opmerkingen:

  1. Dat was een prachtige wandeling!
    Het is daar ook een mooie omgeving.
    Als ik naar familie ga zit ik ook in de trein Zwolle -Emmen en dan zit ik vaak genietend te kijken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou vergeet ik nog je vraag te beantwoorden.
    Ik maak mijn collages meestal in Picasa, het is niet moeilijk.
    Soms maak ik ze ook in Photoscape.
    Het is een kwestie van zoeken en spelen, ik heb het ook gewoon zelf uitgevonden.
    Als je het wilt proberen en er niet uitkomt, mag je mij wel een mailtje schrijven, dan zal ik het proberen het uit te leggen.
    Het is inderdaad leuk om er iets leuks mee te doen. Bovendien kun je ook via een collage, als je veel foto's wilt plaatsen, samenvatten.
    Succes ermee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henny,
    Wat hebben jullie weer een prachtige wandeling gemaakt zeg. Dat lijkt mij ook wel leuk om te doen, maar niet in mijn eentje. Zou er dus een maatje voor moeten vinden, die ook zulke lange paden zou willen doen...
    Ik geniet in ieder geval mee met jullie wandeling, dat is zeker...
    Ik wens je een heerlijke tweede pinksterdag...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen