zaterdag 5 juli 2014

Bovemeestershuis, Wisselse school, Epe

 
 
 
Een verrassing!!!!
 
Mijn buurman vertelde mij dat er een bovenmeestershuis zou staan aan de Oude Wisselseweg in Epe.
Ik was erg verbaasd.
Daar was ik zo vaak in de buurt geweest.
Voor mijn werk, zomaar op de fiets, op weg naar iets.
 
 
Toen ik er aan kwam zag ik dit:
 
 
 
Dit huis had ik heel vaak van deze kant gezien. Nooit de voorkant.
 
 
Zo ziet de voorkant er uit, helaas de avondzon scheen op de gevel.
 
 
Detailfoto van het mooie metselwerk van het bovenmeestershuis.
 
Ik laat hieronder het bovenmeestershuis uit Oene, gemeente Epe, nog een keer zien.
Je ziet, de huizen zijn haast het zelfde.
 
 
Bovenmeestershuis te Oene
 
 
 
Zo ziet de school er uit.
 
 
Maar wil je weten welke school er vroeger naast dit bovenmeestershuis stond,
dan zie wat er verloren is gegaan.
 

 

 

4 opmerkingen:

  1. Dat is ineens een verassing, en dat zo dicht bij! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat zonde. Ik heb vroeger ook nog op zo'n oude school gezeten.meet twee verdiepingen.
    Leuk om zo'n verrassing te doen.
    Je ziet het ook wel met stationsgebouwen in dorpen die dicht bij elkaar liggen dat de stations gelijk zijn. Het is dan toch een bepaalde mode geweest om zo'n stijl toe te passen.
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al weer zo'n prachtig bovenmeestershuis en dan zo vlakbij. De oude school was prachtig. Heel wat mooier dan dat nieuwe gebouw. Dat is natuurlijk vast confortabeler, beter te verwarmen etc. Maar het blijft zonde van zo'n mooi gebouw. Ik houd nu eenmaal van oude gebouwen......
    Fijne zondag, groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Henny,
    Jeetje, bijna hetzelfde zeg... Ik fietste afgelopen woensdag met mijn broer in Gelderland en we kwamen in Steenderen, daar stond ook zo'n mooi huis tegenover een moderne school. Dat moet haast wel ook zo'n bovenmeestershuis zijn. Ik dacht wel gelijk aan jou, maar ben vergeten er even een foto van te maken... Maar als je er eens in de buurt komt...?
    Ik wens je alvast een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen