maandag 18 februari 2019

Groningen, een mooie zondag, en een bovenmeestershuis?




Zondag gingen we naar onze zoon en schoondochter in Onderdendam.
We wilden met de trein gaan en lopen vanaf station Groningen via Zuidwolde en Bedum naar Onderdendam.
Zaterdagavond hoorden we dat de treinen niet allemaal reden naar het noorden, we besloten om dan maar met de auto te gaan.
De auto hebben we bij Hornbach op de parkeerplaats gezet en we liepen naar Onderdendam.
We keken goed, er zaten geen hekken om de parkeerplaats!!!




In Bedum kwamen we langs de Christelijke school die nu in de steigers staat.
Het lijkt ons dat het nu geen school meer is.
Naast de school stond een huis, wat het bovenmeestershuis zou kunnen zijn.
Ik plaats de foto hierbij.
Mocht ik het mis hebben, dan is er vast wel een blogger (!) die mij daar op wijst.



Prachtige entree van de school
Ik ben veel vaker langs deze school gekomen, maar niet eerder foto's gemaakt.


Onderdendam, gezien van af het hoogholtje

We hadden een prachtige wandeling en een gezellige middag bij onze zoon en schoondochter.
Om 19 uur bracht onze zoon ons naar Hornbach, waar we de auto wilden nemen naar huis.
Maar...........de op en afrit van de parkeerplaats waren afgeloten!!!!
Gelukkig ontdekte A. dat we over het gras konden hobbelen en zo de parkeerplaats konden verlaten.
En toen huiswaarts!

5 opmerkingen:

  1. Op deze school hebben mijn kinderen gezeten. Hij word nu verstevigd en verbouwd vanwege de aardbevingsschade. Uiteindelijk zullen er weer kinderen rondrennen, gelukkig! En of het een bovenmeesterwoning was? Geen idee, sorry. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedendag, een vraag van een ' stille lezeres '.
    Ik las van het noorderheidepad te lopen in Elspeet.
    Wij komen daar al jaren en zou als het u niet teveel is gevraagd willen weten waar de wandeling begint.

    Aankomende zaterdag wilde we daarheen en nu maar de stoute schoenen aangetrokken met mijn vraag.

    In afwachting op uw antwoord,
    Mathilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi begin van de zondag, gelukkig ook nog een goed einde.
    Mooie school!

    BeantwoordenVerwijderen