zondag 14 juli 2019

Dagje Utrecht met de trein, Genootschap en Bij ons op de Biblebelt




Gisteren gingen we onverwacht een dag naar Utrecht.
We hadden al even het plan om naar het Genootschap van Sint Jacob te gaan en we wilden graag de tentoonstelling in Het Catherijneconvent - Bij ons op de Biblebelt - zien.
Dit was makkelijk te combineren.
We begonnen bij het Genootschap.

Hierover kun je lezen in mijn blog  Op naar Santiago
.klik hier.

Na ons bezoek aan het Genootschap gingen we naar het Catherijneconvent.
Allereerst is de entree prachtig van dit gebouw.



Ook de tentoonstelling Bij ons in de Biblebelt vonden we heel mooi.
Met respect werd alles aan de bezoekers getoond en uitgelegd.
De meeste indruk op mij maakte de interviews met mensen die wonen en leven in de Biblebelt.
Eerlijk vertelden ze hun verhaal.




Namen uit de Biblebelt, ook mijn dorp staat erbij (?)









In dit torentje kon je met een koptelefoon naar preken luisteren en dit is het uitzicht.

In het gastenboek schreef ik dat ik onder de indruk was maar zag boven mij staan "Zucht!"
Dus het blijkt wel uit de reactie's dat er verschillend wordt gedacht over de tentoonstelling.
Ik vind het in ieder geval een aanrader!


2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip, misschien leuk om de komende tijd heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil daar misschien ook wel heen, lijkt me leuk en interessant. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen