maandag 2 december 2019

Bezoek aan Rijssen, deel 2

We bezochten afgelopen vrijdag het Weinachtsoratorium in Rijssen.
Mijn oud-collega zong mee bij de sopranen.
Het was een prachtig concert.
De 6 delen werden allen gezongen.
Als het ware werd het kerstevangelie gezongen!



Mijn zwager en schoonzus waren ook gekomen voor het concert en sliepen ook in het hotel.
De volgende dag maakten we met elkaar nog een keer de wandeling door Rijssen en daarna gingen we naar het Museum Kasteel De Oosterhof.
Een prachtig gebouw, schitterend onderhouden.
Een gids vertelde dat in de jaren '60 de opleiding tot Kraamverpleging in het Kasteel was gevestigd en er ging een luikje bij mij open.
"Dan ben ik hier op excursie geweest tijdens mijn opleiding A verpleging!"

Entree van het kasteel/museum


raampje in de kelder, voorheen keuken

Speelgoedkast





Rijssen, in het verleden





Weer thuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten