dinsdag 28 januari 2020

Oene



Afgelopen zaterdag moest ik naar Oene om mijn fiets weg te brengen voor reparatie. Dat is zo'n 6 kilometer bij ons vandaag.
Ik ging er uiteraard op de fiets naar toe en liep terug naar huis.
Oene is een piep klein plaatsje op de Veluwe in het IJsselgebied.
Oene heeft een paar winkels, een bekende slager, die in de Telegraaf heeft gestaan en op Binnenstebuiten is geweest. Verder een hele grote kledingzaak, uitgegroeid uit een klompenmakersbedrijf.
Een plaatselijk café, waar je prima kunt eten, een Sparwinkel en een  museumpje.
Ik schreef eerder over Oene naar aanleiding van de juffrouw met blote arms, zie onder.


Maar nu schrijf ik over de winkel met huishoudelijke artikelen recht tegenover de fietsenhandel.
Het was voor mij een déja vu, het kijken door het raam in deze winkel.

Mijn grootouders en ouders hadden ook een winkel in huishoudelijke artikelen en speelgoed.
In 1983 sloot mijn moeder de winkel, zij was toen al jaren weduwe en deed de winkel alleen.

Maar kijkend door het raam kwamen de herinneringen!
Helaas, ik had niets nodig en kon te voet niet veel mee nemen.
Maar mocht ik binnenkort iets huishoudelijks nodig hebben dan fiets ik graag even naar Oene.







Café Post

De kerk van Oene
Bij de bekende  slager kocht ik nog wat producten, die konden in de rugtas. het was erg koud dus geen probleem.
Daarna te voet terug naar huis.

Hieronder zie je de winkel van mijn ouders in de jaren 60.
Het huis met de gebroken kap.
Over dit huis lees je hier meer.

klik hier

en hier






1 opmerking:

  1. Fijn dat er nog steeds zo'n winkel in een klein dorp gevestigd is. Ik kan mij voorstellen dat de herinneringen dan naar boven komen. De slagerij hebben we gezien bij Keuringsdienst van waarde.

    BeantwoordenVerwijderen