vrijdag 15 mei 2020

Het Hanzestedenpad en Villa Welgelegen te Dieren

Gistern pakten we eindelijk de draad weer op van het Hanzestedenpad.
We moesten nog lopen van Brummen naar Doesburg, het eindpunt.
Zo'n 20 kilometer.
Het was de bedoeling om dat in één dag te doen en dan met openbaar vervoer terug naar onze auto in Brummen.
Maar... het openbaar vervoer willen we nu niet belasten in deze coronatijd.
Dus besloten we om in Brummen te starten en naar Dieren te lopen en vandaar weer terug naar Brummen.
Dan wordt het toch nog een leuke afstand.
Zo gezegd, zo gedaan.
Om 9.00 uur waren we in Brummen en begon onze prachtige wandeling.
Het was nog behoorlijk fris, maar de zon scheen volop.



In Spankeren, op een bankje bij de muziektent, dronken we om kwart over tien een kopje koffie.




Daarna verder naar Dieren, waar we het begin van het Apeldoorn kanaal en de inloop van de IJssel passeerden.



We zochten vast de pont op waarmee we de volgende keer oversteken en maakten een wandeling door het oude deel van Dieren.

De Synagoge

En passeerden we Villa Welgelegen. Ik maakte uiteraard wat foto's voor mijn Welgelegenverzameling op dit blog.









Maar.....ik wist het zeker! Er is nog een Welgelegen in Dieren. Dit had ik eerder vermeld in mijn blog.
Zie hieronder!
klik hier

Zo zie je in één dorp dus twee huizen met de zelfde naam!

1 opmerking:

  1. Dat was een goede oplossing voor het vervoersprobleem. Leuk dat je nog een Welgelegen huis tegenkwam. Veel plezier alvast voor de volgende etappe.

    BeantwoordenVerwijderen