zaterdag 4 juli 2020

Het stoeltje van mijn grootouders

Toen ik op kamers ging wonen in 1969 kreeg ik een stoeltje van mijn grootouders mee.
Het heeft altijd bij hen gestaan tot ik het kreeg.
Het was donkerbruin, dik in de was.
Ik schuurde het af en beitste het donkergroen.
Later is het donkergroen verwijderd en nu heeft het z'n natuurlijke kleur.
De mat is in mijn tijd niet vermat, dus die is al oud.
Waarschijnlijk de eerste mat.
De mat gaat nu wat slijten en ik heb besloten om het stoeltje opnieuw te laten matten.
Vanmorgen kreeg ik een appje van de stoelenmatter Margje in Hulsthorst.
Ze is er aan toe: ik kan de stoel/ mat brengen.
De mat staat klaar en ik ben al drie keer in het stoeltje zonder mat gaan zitten.
Nu maar een oplossing gezocht.
Ik houd je op de hoogte van het resultaat.




Debonderkant, met " vulling"

De oplossing


2 opmerkingen:

  1. Hahaha, dat is een goede oplossing.
    De stoel lijkt me heerlijk te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha. Ik vind het stoeltje erg mooi , dus ben benieuwd naar de oplossing

    BeantwoordenVerwijderen