woensdag 3 november 2021

Rusluie

Vorige week las ik het prachtige boek Rusluie van Nicole Harmsen



Een schitterend boek over de mensen uit Vriezenveen die in 1700 naar Rusland reisden om hun waren te verkopen. 

Op internet vond ik meer over de Rusluie en ik las dat het museum in Vriezenveen een afdeling heeft speciaal over de Rusluie. 

Vandaag ben ik met het openbaar vervoer naar Vriezenveen gereisd. 

De tentoonstelling was klein, maar de moeite waard. 

Met zo'n huifkar ging men van Vriezenveen naar St. Petersburg





Foto van vertrek van de huifkar uit Vriezenveen





Ook was er nog een textiel tentoonstelling o. a. over Jansen en Tilanus. Zie hieronder. 






Wil je meer weten over de Rusluie, 

Klik hier

Na het museumbezoek liep ik heerlijk naar het station in Almelo en liep vandaag op deze manier nog ruim 13 km. 

En nu heerlijk thuis aan de chcolademelk!!! 

3 opmerkingen:

  1. wat leuk dat je in Vriezenveen geweest ben.Wij wonen in een aangrenzend dorpje(Hoge Hexel)en ik vind het altijd boeiend om er weer te komen en het boek heb ik uiteraard ook gelezen.
    Ik ben geen tukker,spreek geen dialect maar good goan is een mooie wens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je na dat boek bent gaan kijken. En mij heb je nieuwsgierig gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me een leuk en interessant boek. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen