vrijdag 12 februari 2021

Schaatsen, ik kan het nog!

 Vandaag ging ik met gemengde gevoelens naar het ijs. 

Durf ik het nog na al die jaren? 

Kan ik het nog? 

Mijn schaatstas stond in de kast. Alles keurig ingepakt. Handschoenen, schaatshoezen voor erge kou, oude handdoek om de schaatsen af te drogen, handdoek om de schaatsen in te vervoeren in de tas. De schaatsen bewaar ik in de doos. 

Ik was altijd dol op schaatsen, ging regelmatig naar Deventer en heb veel tochten gereden in de Weerribben. 

Maar het had al zo lang niet meer gevroren. 

Maar vandaag kreeg ik koorts, echte schaatskoorts. 

Beetje bibberig ging ik het ijs op en diep ontroerd schaatste ik weg. Heerlijk, als van ouds!! 

Heerderstrand




Ik schaatste 21 km non stop in de zon op het Heerderstrand. 

En daarna nog 6 km gewandeld, want de zon bleef maar schijnen. 

Volgende keer meer over schaatsen! 

2 opmerkingen:

  1. Geweldig! Wat zal je genoten hebben. Zelf durf ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat je het gewoon gedaan hebt en een flinke afstand.

    BeantwoordenVerwijderen