maandag 16 augustus 2021

Amsterdam, van Goghmuseum.

 Vorige week ging A. met de trein naar Amsterdam om een neef te gaan bezoeken.

Ik besloot om mee te reizen naar Amsterdam en daar mijn eigen gang  te gaan.

Het was onze eerste treinreis na anderhalf jaar.

Met een mondkapje op reisden we van Zwolle naar Amsterdam.

In Amsterdam gingen we ieder ons eigen weg.

A. liep 3 kwartier naar zijn neef en ik liep naar het Van Goghmuseum. Ik had een online entreekaart geboekt. ik was een half uur te vroeg, maar mocht gelijk doorlopen.


Onderweg kwam ik langs een prachtige  Heinen Delfts Blauw winkel.

Amsterdam


Het was heerlijk om weer in een museum rond te lopen. Ons werd geadviseerd om een mondkapje te dragen. Niet veel mensen gaven hier gehoor aan.

















Het blijft droevig dat  Vincent van Gogh tijdens zijn leven zo weinig waardering kreeg voor zijn werk.

Maar hoe dan ook, ik heb genoten van deze fijne dag.


1 opmerking:

  1. Wat fijn dat jullie dat bezoek aan Amsterdam zo hebben gecombineerd. Altijd bijzonder om de schilderijen van Van Gogh te zien. Ik ben daar nog nooit geweest, maar wel bij het Kröller Müller Museum. Die winkel met HDB is ook geweldig. Niets gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen