maandag 16 augustus 2021

De Kathedraal in de Kroondomeinen.

 

Afgelopen zondagmiddag vertrokken we op onze fietsen richting Apeldoorn, de kroondomeinen.

Ik had gehoord over de Kathedraal in de kroondomein

voor informatie: klik hier

en hier

Het zou moeilijk te vinden zijn had ik al gehoord.

Maar met Google maps kwamen we een heel eind.

Nergens in het bos een aanwijzing naar de Kathedraal. Op een gegeven moment sloegen we een smal bospaadje in en zagen we rechts van ons de bronzen boomstronken. Maar zou je niet weten dat de kathedraal bestaat, dan zou je er aan voorbij fietsen. Ook bij de Kathedraal geen bankjes, geen informatieborden of iets dergelijks. Alleen maar kunst en bomen. Ik vond het prachtig. De kunst was opgegaan in de prachtige natuur van de kroondomeinen.











En hier kijk je in het Koor van de kerk



Een prachtige verstilde plek die Koningin Beatrix met haar 60ste verjaardag schonk aan de kroondomeinen om zo de verbondenheid met de kroondomeinen te onderstrepen.
Wat mij betreft: Prachtig.


1 opmerking:

  1. Lijkt me leuk om te zien. Ik ken het niet en in het Kroondomein zijn we ook nog maar één keer geweest. Jammer dat het niet beter aangegeven staat.

    BeantwoordenVerwijderen